Начало » Статии » Холистичен подход » 12 съвета за оптимална имунна система

12 съвета за оптимална имунна система

Send Email

Как да запазим здравето си в добро състояние в рисковите месеци?

Имунната система включва всички органи, клетки и имунни тела, които служат на тялото, за да се защитава от агресията на микроорганизми и паразити. Те частично допринасят и за неутрализирането на токсични химични субстанции, които впоследствие се изхвърлят през отделителните пътища.

Науката разкрива, че имунната система представлява висока комплексна организация на жлези, бели кръвни телца, лимфоцити, антитела и продукти от полезната бактериална флора. Те предпазват тялото от най-различни потенциални вредители, които се наричат антигени. Антигените могат да бъдат вируси, бактерии, несмлени протеини, минерални частици или токсични вещества. Отделно от антигените, друго предизвикателство за имунната система са емоционалният стрес и психичните травми, които карат тялото да произвежда вътрешни отрови, както и да реагира неадекватно на самите антигени. Имунната система се активира, когато в тялото се натрупат твърде много токсични субстанции и е в пика си дотогава, докато не настъпи отново равновесие в организма, или хомеостаза. Имунната система е неделима част от тялото и трябва да бъде в симбиоза с околната среда.

Как да изградим здрав имунитет?

Необходим е цялостен (интегрален, холистичен) подход към здравето, който включва подходяща околна среда, природосъобразно хранене, движение, достатъчно почивка и емоционален баланс. Няма пряк път към здравето. Нито едно лекарство или добавка няма да ви излекуват, ако нямате основните условия за здраве!

От какво отслабва имунната ни система?

1. Неподходящите храни, които са трудно смилаеми и имат висок токсичен товар. Такива са месото, рибата, яйцата, големите количества млечни продукти, мазнините, полуфабрикатите, рафинираните храни и други.

2. Нарушеният баланс между движението и почивката. Обездвижването, преумората и особено безсънието влияят силно негативно върху имунните механизми.

3. Неподходящите мисли и емоции, като гняв, тревожност, тъга, страх и други. Те са резултат от различни стресиращи фактори във всекидневието, от неправилното отношение към тях и от липсата на по-широка умствена и духовна перспектива.

Ето защо, е необходима постоянна работа и цялостен подход, за да поддържаме имунното си здраве.

12 съвета за здрава имунна система

1. Идеалната диета

Това са естествените храни за тялото, приготвени и комбинирани по здравословен начин. Те дават необходимите съставки (нутриенти) на организма и при това не носят голям токсичен товар при тяхното храносмилане и метаболизиране.

Тези храни са всички цели плодове, зеленчуци, зърнени храни, бобови храни, семена, ядки, маслини, авокадо, билки и подправки. Те съдържат много минерали, витамини и фибри, имат лесно смилаеми протеини и не толкова сложно структурирани мазнини. Повечето от тях са с алкална насоченост и регулират така важния алкално-киселинен баланс в организма.

Плодове

Зеленчуци

Зърнени и бобови храни

Семена и ядки

Концентрирани мазнини

Солта да е в умерени количества, не повече от 2-3 грама на ден.

Животински храни

2. Чиста вода

Това значи с минимално количество примеси, повечето от които не са желателни. Такава е водата, придобита с обратна осмоза, която можете да намерите във всеки супермаркет, или да си направите сами чрез съответния уред. Тя се усвоява много добре и има разтварящ ефект върху различни токсични субстанции. Друг добър вариант е изворната вода.

3. Чист въздух

Колкото по-често възможност да прекарате време на чист въздух, толкова по-здраво ще става тялото ви. Кислородът подобрява функцията на белите кръвни телца, които се справят по-добре с вирусите.

4. Адекватна почивка и добър сън

Когато в тялото няма баланс между почивка и работа, имунната система спада и тялото постепенно отслабва. Ако не се вземат мерки, неизбежни са токсичните кризи, като чести настинки и други болести.

5. Редовни упражнения

Изключително важен елемент за цялостното здраве са редовните упражнения. Може да се говори за хипокинетичната болест като „съвременна епидемия“, причинена от недостатъчно движение и упражнения, а това води до отслабване на защитните сили.

Има няколко вида упражнения, които можете да правите:

6. Емоционален баланс и добро психично здраве

Това означава да не се подлагаме на голям стрес, да не се гневим, да не обвиняваме другите и себе си, да не изпадаме в тревожност, тъга, страх и да не позволяваме да ни обземат натрапчиви мисли. Можете съзнателно да въздействате върху емоциите си, като изразявате себе си (независимо какво изпитвате), забелязвате позитивното в живота, наблягате на радостта, благодарността, любовта, спокойствието и други. Бъдете личен пример и създайте здравословна среда за общуване, като започнете от семейството и близките приятели.

7. Чистота

Чистотата е външна и вътрешна. Поддържането на външната чистота като хигиена на тялото (редовно къпане, миене на зъби и други), приличен външен вид (чисти дрехи и други) е важна, за да не привличаме външни бактерии и вируси, да поддържаме добро самочувствие и да будим симпатии в околните. А поддържането на чисти телесни течности и тъкани, освободени от токсини, е основа за вътрешната чистота, която е още по-важна. За целта трябва да се избягват токсичните храни и продукти като цигари, алкохол, наркотици, много кафе и други. Вътрешната чистота включва също начин на мислене и насоченост към духовна реализация.

8. Слънце

Човешкото тяло има нужда от слънчева светлина, която може да бъде приета през кожата и през очите. Тя е есенциална за нас, защото ни помага да образуваме витамин D. Той играе важна роля във вродения антимикробен отговор на имунната система. Дефицитът на витамин D е преобладаващ не само при хората със ставни проблеми, но и при автоимунните заболявания. Тъй като през студените сезони е по-трудно набавянето му, на помощ идва витамин D. От средата на октомври е добре да се започне прием на витамин D3 като хранителна добавка, около 1000 IU (25 мкг) на ден. Така нашата имунна система няма да страда от този дефицит.

9. Температурни условия

Температурните условия трябва да бъдат подходящи, което означава да не се излагаме на голям студ или големи жеги. Винаги търсете нормална температура между 18 и 25 градуса. Ако е много студено или топло, поставяме тялото в режим „оцеляване“ и го подлагаме на стрес. Това активира имунен отговор, който може да ни е нужен за по-сериозни ситуации.

10. Подходящи хранителни добавки

Те са особено важни за хората, които живеят в градски условия и нямат достъп до чисти и богати на хранителни вещества продукти, както и при наличие на различни генетични мутации, намаляващи усвояването на веществата или формиращи рискови звена в организма. Особено през зимния и ранния пролетен период е желателно да се наблегне на различни зелени стръкове, водорасли (афа, хлорела, хавайска спирулина) и омега-3 от водорасли, пчелен прашец и млечице, хранителна мая, магнезий, цинк, селен, витамини (D3, B12, К2), подходящи микроминерали, пробиотици и конкретни имунорегулиращи билки, но според индивидуалните нужди.

11. Пречистване на организма

Чрез сокове, плодове, воден или сух пост, пречистването винаги трябва да се прави постепенно и внимателно! Детоксикирането води до стимулиране и подобряване на ефективността на имунната система.

Според лунния календар 2 (по-рядко 3) пъти в месеца са дните на Екадаши, които са изключително благоприятни за пречистване на тялото, ума и душата. В тези дни се препоръчва пълно или частично въздържание от храна.

12. Медитация
В аюрведа и йога се приема, че физическото здраве е тясно свързано с умственото и душевното състояние. Например, общата сила на тялото и имунната система зависят от оджас (жизнената енергия), която най-бързо се губи от психически безпокойства. А най-лесният начин да възстановим оджас е чрез духовна медитация. Мантра медитацията е много достъпен и могъщ метод, който има благоприятен ефект както за духовното ни израстване, така и за развиването на спокоен ум и здраво тяло.

Тялото е най-добрият лечител

Ако следвате тези насоки, вие ще живеете без болести и лекарства и със здрава имунна система. Много често ние не оставяме тялото ни да си свърши работата и потискаме реалното излекуване с различни медикаменти.
Пример за това е когато вдигнем висока температура, особено при децата. Не трябва да се заблуждаваме, че медикаментите за смъкване на температурата ще ни помогнат, дори напротив - те често допринасят да се влоши ситуацията, като свалят гарда на имунитета. Умерената треска не е опасна в повечето случаи и не е част от проблема, а е част от решаването му от имунната система. Температурата помага на тялото да се справи с инфекциите и бактериите. Известен факт е, че повишената температура повишава лимфоцитите за борба с инфекциите и особено CD8T клетките, които са по-ефективни срещу бактериите в топла среда. Ето защо, човек трябва винаги да търси корена на здравословните проблеми - това е единственото и дългосрочно решение.

Ползата от холистичния подход

Един пълноценен начин да постигнете здраве и устойчив имунитет са здравословните програми на Ценър за здравословен живот Vita Rama. Те предлагат пълния набор от холистичния подход, описан по-горе – консултации със специалисти по здравословно хранене, наблюдение и изготвяне на индивидуален режим, здравословно растително хранене, фитнес, плуване, йога упражнения, гимнастика, обучение и лекции за здравословен начин на живот, разходки и чист въздух от природата, техники за релаксация и медитация, зареждаща среда, контакти с позитивни хора и много нови приятелства.



Send Email