Начало » Статии » Здравословно хранене » 16 основни ястия готови до 40 минути

16 основни ястия готови до 40 минути

Send Email

Искате да се храните здравословно, но в същото време не ви се прекарва много време в кунята? Не е нужно да правите компромис със себе си. Понякога просто не ни се готви, желаем да хапнем нещо набързо или сме прекалено изморени от работа. Това е напълно нормално. Предоставяме ви нашите 16 рецепти за вкусни и лесни основни ястия, базирани на пълноценно растително хранене - богати на вкусове, аромати, ползи и готови до 40 минути! 

Ако нямате време или възможност, не накисвайте зърнените и бобовите, а просто ги измийте добре под течаща вода. За по-голямо удобство можете да използвате понякога консервиран боб, нахут, царевица и грах. Но разбира се, най-добрият вариант си остава храните да се приготвят след предварително накисване.

1. Зеленчукови шишчета с мариновано тофу

Неустоими зеленчукови шишчета с мариновано тофу - чудесен и полезен заместител на шишчетата с месо.

Време за приготвяне: 30 минути

2. Паста с оризов сос и песто с босилек

Паста с оризов сос и песто от босилек - вкусна, лесна и бърза рецепта, за онези дни, в които искаме да си приготвим нещо ароматно и засищащо, но не ни се прекарва много време в кухнята!

Време за приготвяне: 35 минути

3. Ми Фен със зеленчуци на пара

Ми Фен - китайски оризови спагети или нудъли със зеленчуци на пара в комбинация с ароматен сос, шепа прясно изпечени фъстъци, хрупкав маринован бамбук и кълнове. Чудесно, леко и засищащо ястие за обяд или вечеря. Здравословна алтернатива на традиционните китайски спагети, без пържене и концентрирани мазнини!

Време за приготвяне: 35 минути

4. Паста със сос от червена леща

Невероятно вкусна паста с перфектно съчетание от зърнени и бобови храни, която ще ви зареди с достатъчно количество полезни фибри, белтъчини, въглехидрати, витамини и минерали!

Време за приготвяне: 35 минути

5. Печени "пържени" картофи

Чудесни картофи приготвени без пържене и концентрирани мазнини, които можем да консумираме без угризения!

Време за приготвяне: 30 минути

6. Картофена яхния с нахут

Невероятно вкусно ястие, което е засищащо, хранително и същевременно леко - за онези моменти, когато просто имаме нужда от нещо сгряващо!

Време за приготвяне: 35 минути

7. Юфка от лимец със спанак и нахут

Чудесна рецепта, съчетаваща ползите и невероятните вкусове на лимецовата юфка, нахута и спанака. 

Време за приготвяне: 30 минути

8. Просо с коприва

Вкусно и лесно за приготвяне просо с прясна коприва, спанак, морков, пащърнак, чушки и ароматни подправки. Копривата е чудесна за повдигане на общия тонус и имунитета, а просото е безглутенова зърнена култура, изключително богата на ценни минерали като магнезий, мед, фосфор и калий.

Време за приготвяне: 30 минути

9. Ориз по персийски 

Вкусен ориз басмати, в съчетание с шафран и зелени подправки. Оризът по персийски перфектно се съчетава с грах, зелен боб, бакла и задушени зеленчуци.

Време за приготвяне: 40 минути

10.Зеле с ориз

Зеле с ориз - познато още като мързелива сарма. Комбинира се чудесно със салата от няколко вида зеленолистни и други зеленчуци, като салата айсберг, маруля, спанак, рукола, кълнове от броколи, чери домати, хималайска сол, лимонов сок.

Време за приготвяне: 40 минути

11. Просо с есенни зеленчуци

Често ястията с просо се смятат за безвкусни и не толкова интересни като рецепти. Това ястие напълно опровергава това твърдение!

Време за приготвяне: 15 минути

12. Печен паниран карфиол 

Печен паниран карфиол - вкусна и здравословна алтернатива на пържения паниран карфиол, без добавени екстрахирани мазнини и животински продукти.

Време за приготвяне: 40 минути

13. Качамак 

Качамак с царевичен грис, тофу, маслини и подправки - вкусна алтернатива на традиционния качамак с масло и сирене. 

Време за приготвяне: 20 минути

14. Яхния със земна ябълка

Вкусна и здравословна яхния със земна ябълка и ориз - една различна яхния, която е много богата на вкусове и аромати. Земната ябълка има способността да регулира кръвната захар и намалява риска от сърдечно-съдови заболявания.

Време за приготвяне: 40 минути 

15. Ориз с просо и лапад 

Лападът и оризът се съчетават по прекрасен начин и създават едно богато на полезни вещества и вкусове ястие. Приготвянето не е трудно, а резултатът е повече от прекрасен.

Време за приготвяне: 40 минути

16. Просо с нахут и зеленчуци 

Чудесно ястие, с перфектно съчетание от есенциални аминокиселини от нахута и просото, комбинирани с полезните свойства на морковите, тиквичките и чушките. 

Време за приготвяне: 40 минути 



Send Email