Начало » Статии » Здраве » 7 начина за намаляване на теглото чрез движение

7 начина за намаляване на теглото чрез движение

Send Email

Затлъстяването и наднорменото тегло често са свързани с неправилно хранене и недостатъчно движение. Липсата на физическа активност забавя обмяната на веществата в организма, хранителните вещества не могат да се абсорбират, а излишните токсини и мазнини не могат да се изгорят и изхвърлят от тялото.

Още по темата:

Физическите упражнения и движението помагат за контрол над излишните килограми като ускоряват метаболизма, намаляват нивата на инсулин и изгарят излишните мазнини. Редовната физическа активност подобрява цялостното здравословно състояние на организма и помага за предотвратяване на появата на много заболявания.

Ето и няколко начина, чрез които по естествен и здравословен начин можете да намалите излишните килограми:

1. Бягане
Бягането е много популярен метод за намаляване на излишните килограми. То е един от най-ефективните начини да се изгорят излишните мазнини и по този начин да приведете тялото си във форма. Упражненията с висок интензитет, като бягането, стимулират повече изгарянето на излишни мазнини, отколкото упражненията с нисък интензитет. За 1 час бягане със средно темпо можете да изгорите между 600 и 1000 калории.

2. Кардио тренировки
Кардио тренировките са едни от най-често използваните упражнения за намаляване на теглото, поради ефективността си. Те повишават сърдечния ритъм и обмяната на веществата. Важно е да вземете предвид обаче, че ако правите такъв тип тренировка за първи път, тя не трябва да бъде с продължителност повече от 20-минути на ден. С времето увеличавайте продължителността и интензивността на упражненията, за да подобрите издръжливостта си и за да достигнете желаната от вас форма. Има много ползи от добрите кардио тренировки, но често претоварването от тях води до проблеми като: болки в коленете, загуба на мускулна маса, по-бавен метаболизъм и др. Тренировките трябва да са съобразени с вашето здравословно и психическо състояние. Ако дълго време не сте тренирали и решите да започнете с кардио тренировки, препоръчително е първо да се консултирате с професионалист.

3. Колоездене на открито
Колоезденето на открито е приятен и ефективен начин да намалите излишните килограми. То има съществено предимство - разнообразието от различни терени и трудни маршрути, пред статичното колоездене на закрито. Размерът на изразходваните калории в колоезденето обикновено зависи от скоростта и съпротивлението на маршрута. С колоездене със средна скорост от 15 км/час можете да изгорите до 372 калории, при умерени нива 20 км/ч до 745 калории, а над 25 км/ч около 1117 калории. Колоезденето подобрява мускулатурата на долните крайници.

Използвайте, при възможност, велосипед вместо автомобил за придвижване. Освен, че ще подобрите физическото си състояние, по този начин вие щадите и околната среда.

4. Скачане на въже
Скачането на въже е лесно и много ефективно. Със скачане на въже в продължение на няколко минути може да направите чудеса за вашето тяло и тегло. Нещо повече, скачането на въже работи за цялото ви тяло и помага да постигнете координацията око-ръка. С умерен ритъм на скачане, можете да изгорите около 931 калории за един час.

5. Танци
Танцуването е приятен начин за намаляване на излишните килограми. То е аеробно упражнение, което ще подобри както състоянието на сърцето и белите дробове, така и координацията и равновесието ви. В зависимост от вашето тегло и от нивото на натоварване, с танци можете да изгорите между 150 - 250 калории в 30-минутна сесия. Танците, под акомпанимент на любимата ви музика, са прекрасен начин да намалите или елиминирате напълно стреса и психическото натоварване, които трупате в ежедневието си.

6. Спорт
Спортът е изключително важен за всеки, който иска да бъде здрав и да поддържа добра физическа форма. Основното правило при избора на спорт е да го практикувате с удоволствие. Най-добрите спортни занимания за намаляване на излишни килограми са : тенис – 600 - 1000 калории от телесните мазнини на час, баскетбол – 600 - 900 калории от телесните мазнини на час, футбол – 500 - 900 калории от телесните мазнини на час.

7. Планинарство
Планинският туризъм може да ви помогне да намалите теглото си и да ви поддържа здрави и активни. Планинарството помага за подобряване на мускулатурата, смазва ставите добре, развива капацитета на белите дробове, намалява нивата на депресия, поддържа идеално тегло. Чрез планинарство можете да изгорите между 400 - 650 калории за час!



Send Email