Начало » Статии » Холистичен подход » 7 начина за намаляване на теглото чрез движение

7 начина за намаляване на теглото чрез движение

Send Email

Наднорменото тегло и движението

Затлъстяването и наднорменото тегло често са свързани с неправилно хранене и недостатъчно движение. Липсата на физическа активност забавя обмяната на веществата в организма, хранителните вещества не могат добре да се абсорбират, а излишните токсини и мазнини не се изгарят и изхвърлят в достатъчна степен от тялото.

Още по темата:

Физическите упражнения и различните движения помагат за контрол над излишните килограми, като ускоряват метаболизма, намаляват нивата на инсулина и изгарят излишните мазнини. Редовната физическа активност подобрява цялостното здравословно състояние на организма и помага за предотвратяване на появата на много заболявания.

Няколко начина, чрез които по естествен и здравословен начин можете да намалите излишните килограми

1. Бягане 

Бягането е много популярен метод за намаляване на излишните килограми. То е един от най-ефективните начини да се изгорят излишните мазнини и по този начин да приведете тялото си във форма. Упражненията с висок интензитет, като бягането, стимулират повече изгарянето на излишни мазнини, отколкото упражненията с нисък интензитет. За 1 час бягане със средно темпо можете да изгорите между 600 и 1000 калории.

2. Кардио тренировки

Кардио тренировките са едни от най-често използваните упражнения за намаляване на теглото, поради ефективността си. Те повишават сърдечния ритъм и обмяната на веществата. Важно е да вземете предвид обаче, че ако правите такъв тип тренировка за първи път, тя не трябва да бъде с продължителност повече от 20-ина минути на ден. С времето увеличавайте продължителността и интензивността на упражненията, за да подобрите издръжливостта си и за да достигнете желаната от вас форма.

Има много ползи от добрите кардио тренировки, но често претоварването от тях води до проблеми като: болки в коленете, загуба на мускулна маса, по-бавен метаболизъм и др. Тренировките следователно трябва да са съобразени с вашето здравословно и психическо състояние. Ако дълго време не сте тренирали и решите да започнете с кардио тренировки, препоръчително е първо да се консултирате с професионалист.

3. Колоездене на открито

Колоезденето на открито е приятен и ефективен начин да намалите излишните килограми. То има съществено предимство – разнообразието от различни терени и трудни маршрути, пред статичното колоездене на закрито.

Размерът на изразходваните калории в колоезденето обикновено зависи от скоростта и съпротивлението на маршрута. С колоездене със средна скорост от 15 км/час можете да изгорите до 370 калории, при умерени нива 20 км/ч – до 745 калории, а над 25 км/ч около 1120 калории за един час. Колоезденето развива мускулатурата на долните крайници.

Използвайте, при възможност, велосипед вместо автомобил за придвижване. Освен че ще подобрите физическото си състояние, по този начин вие ще пазите и околната среда.

4. Скачане на въже

Скачането на въже е лесно и много ефективно. Със скачане на въже в продължение на няколко минути може да направите чудеса за вашето тяло и тегло. Нещо повече, скачането на въже работи за цялото ви тяло и помага да постигнете координацията око-ръка. С умерен ритъм на скачане, можете да изгорите около 930 калории за един час.

5. Танци

Танцуването е приятен начин за намаляване на излишните килограми. То е аеробно упражнение, което ще подобри както състоянието на сърцето и белите дробове, така и координацията и равновесието ви. В зависимост от вашето тегло и от нивото на натоварване, с танци можете да изгорите между 150 и 250 калории в 30-минутна сесия. Танците, под акомпанимент на любимата ви музика са прекрасен начин да намалите или елиминирате напълно стреса и психическото натоварване, които трупате във всекидневието си.

6. Спорт

Спортът е изключително важен за всеки, който иска да бъде здрав и да поддържа добра физическа форма. Основното правило при избора на спорт е да го практикувате с удоволствие. Най-добрите спортни занимания за намаляване на излишни килограми са: тенис – 600-1000 калории от телесните мазнини на час; баскетбол – 600-900 калории от телесните мазнини на час; футбол – 500-900 калории от телесните мазнини на час.

7. Планинарство

Планинският туризъм може да ви помогне да намалите теглото си и да ви поддържа здрави и активни. Планинарството помага за подобряване на мускулатурата, смазва ставите добре, развива капацитета на белите дробове, намалява нивата на депресия, поддържа идеално тегло. Чрез планинарство можете да изгорите между 400-650 калории за час.

Прочетете още: 10 начина за детокс на тялото чрез движение и алтернативни методи

Запишете се за комплексната програма Отслабване в Център за здравословен живот Vita Rama!
 



Send Email