Начало » Статии » Холистичен подход » 10 начина за детокс на тялото чрез движение и алтернативни методи

10 начина за детокс на тялото чрез движение и алтернативни методи

Send Email

Правете физически упражнения поне по 30 минути всеки ден

Всекидневните упражнения са много важни. Редовната физическа активност подпомага тялото да се детоксикира естествено. Правете най-малко 30 мин. на ден разнообразни упражнения и стречинг. Те ще подобрят кръвообращението в тялото и така ще изгорите ненужните мастни запаси, като по този начин ще премахнете токсините, които се съхраняват в мастните клетки и ще ги изхвърлите чрез потта.

Всекидневно отделяйте време за джогинг или крос

Бавното ритмично бягане съдейства значително за премахването на токсините от организма. По време на джогинг кръвният поток в бъбреците и черния дроб е в своя максимум, функцията на бъбреците се засилва, а уринирането зачестява, като по този начин токсините излизат от тялото. Изследванията на урината след джогинг винаги показват високи нива на токсични метали.
Сутрешният крос освежава и избистря ума.

Практикувайте аеробика

Аеробните упражнения ще дадат възможност на мускулите в тялото ви да се движат. Чрез тях ще укрепне сърдечно-съдовата система, което е от жизненоважно значение за детоксикацията. Не прекалявайте обаче с аеробните упражнения. Спрете, когато почувствате дискомфорт.

Практикувайте йога

Йога практиките са отличен начин да се справите с натрупаните токсини. Асаните повишават циркулацията на кръв в тялото, масажират вътрешните органи и подобряват работата на жлезите, като така премахват токсините от тялото.
Дихателните техники в йога подобряват обмяната на газове в тялото и помагат за отделянето на въглероден диоксид и токсични газове, като в същото време снабдяват тялото с кислород, който пречиства кръвта.

Плувайте

Плуването повишава циркулацията на кръвта в тялото и стимулира работата на отделителната система. Плуването в морето е много ценен метод за детокс, поради силната йонизация на въздуха над морската вода, която спомага за абсорбирането на кислорода и отделянето на въглеродния диоксид.

Карайте колело

Велосипедизмът подсилва циркулацията на лимфната система и намалява напрежението в тялото. Тъй като при карането на колело кръвотока в тялото се засилва, то се загрява и по този начин много токсини се изхвърлят чрез потта, която се отделя. Хората, които редовно упражняват този спорт, имат значително по-малко токсини в тялото си.

Техника с контрастни душове

Тази техника се изпълнява, като се сменя температурата на водата, с която се къпете. Първо пуснете топлата вода за 2-3 минути, след което студената вода за 1 минута. Повторете 3-4 пъти. Смяната на температурата повишава циркулацията и движението на лимфата, като така подпомага детокса.
Тази техника не се препоръчва за бременни жени, хора с тежка астма, диабет и сърдечно-съдови заболявания.

Сауна

Изпотяването е един от най-ефикасните методи за детоксикация и няма по-добро място този процес да се стимулира от сауната. Изследвания показват, че многократното изпотяване в сауна може да подпомогне детоксикацията на тялото от токсични агенти, които постоянно се натрупват в него като: млечна киселина, пикочна киселина, натрий и хлор. Токсините, съхранявани в подкожната мастна тъкан, се отделят чрез потта а тези, които се съхраняват в по-дълбоки тъканни нива, се движат нагоре и навън, за да бъдат освободени чрез потта. По време на сауна притокът на кръв и кислород се повишават. Повишените нива на кислород могат да помогнат за премахването на токсични вещества от кръвта.                                                                                                                                Необходимо е внимание, когато се прилага сауна при хора с хронични сърдечни и други заболявания. За редица индивиди най-щадящо е въздействието на инфрачервената сауна.

Заключителни препоръки:

Още интересни статии по темата Детокс:



Send Email