Начало » Статии » Здравословно хранене » Хранене за здрави кости

Хранене за здрави кости

Send Email

Нездравословното хранене и заседналият начин на живот са сред основните причини за здравословните проблеми, свързани с костната система. Остеопорозата – скелетно заболяване, характеризиращо се с ниска плътност и цялостно влошаване на костната тъкан, е здравословен проблем на световно ниво, който става все по-мащабен. Заболяването засяга най-вече жените, а причината за това най-често е менопаузата. В България всяка трета жена е с намалена костна плътност, а всяка пета – с остеопороза.

Основен източник на организма за поддържането на здрави кости е калцият. Той съставя около 1,5-2% от човешкото тяло. 99% от калция се намират в твърдите тъкани, основно в костите, а 1% се намира в кръвта и извънклетъчните течности. Човешките кости постоянно се трансформират, като тялото извлича малка част от калция и го заменя с нов. Ето защо, е много важно да се доставя достатъчно количество качествен калций на организма. Но проблемът с ниската костна плътност не е в количествата на консумиран калций, а в това дали калцият се усвоява правилно и дали се обновяват пълноценно костите с него.

Клиничните изследвания на Harvard – Nurses Health Study показват, че млечните продукти имат съвсем малка или никаква полза за костите. Изследвани са над 72 хиляди жени за период от 18 години и резултатите от изследването доказват, че консумацията на мляко не предпазва жените от остеопороза. Точно обратното – ниската на протеини и мазнини диета улеснява значително усвояването на калция. Увеличаването на двойно повече протеини в храната увеличава с 50% загубата на калций в урината. Докато тялото разгражда протеина, това причинява киселинност в кръвта. За да го неутрализира, тялото извлича калций от костите. Следователно, колкото по-големи количества протеин се консумира, толкова повече калций се извлича от костите. Също така, след като млякото бъде подложено на термична обработка, минералите в него се йонизират и въздействието от алкално се превръща в киселинно. Това води до образуването на камъни, мускулна слабост, възпаление на стомашно-чревния тракт и други състояния. Колкото повече токсини се трупат от консумирането на голямо количество киселинообразуващи храни, като млечени и месни продукти, толкова повече отслабва ендокринната система. Ако се пречистят и регенерират жлезите, усвояването на калций ще се подобри значително.

За да бъде усвоен правилно калцият, той се нуждае от магнезий. В плодовете и зеленчуците калцият и магнезият са в правилното съотношение и така калцият се усвоява пълноценно. Тъмно зелените листни зеленчуци са изключително богати на калций, магнезии и флавоноиди – броколи, зеле, кресон, маруля, морски водорасли и други.

В кравето мляко, например, калцият е много повече от магнезия. В резултат на това съотношение, по-малко от 10% от този калций се усвоява от организма. Калциевите добавки, които хората взимат, също не са сигурно решение за усвояването му. Природата ни дава естествен органичен калций в растенията, в синергична формула, която тялото да може да усвои пълноценно. Много богати на калций продукти са сусамовото семе, бадемите, бразилският орех, сушените смокини, фурмите. Почти всички пресни и сурови плодове и зеленчуци съдържат нужния калций. Колкото повече се алкализира тялото, достигайки нужния алкално-киселинен баланс (80/20), толкова по-качествен и усвоим калций ще достига до костите.

За усвояването на калция, много важна роля играят витамини D и К. Само с 10-15 минути излагане на тялото на слънце всеки ден, ще се запълни нуждата  от Витамин D в организма. Така по естествен начин може да си набавите витамин D3, който се съдържа също в слънчогледа и мандарините. Витамин К се намира в зеленолистните зеленчуци, най-много в зелето.

Хранене за здрави кости – за хора от 0 до 101 години:

Здравословното хранене Vita Rama осигурява здравето на костите чрез набавянето на качествен и усвоим калций, витамините D и К и нужната алкална среда за организма. Всички хора, които имат проблеми с костната система, особено жените и възрастните хора, могат да се възползват от природосъобразното хранене и да се радват на пълноценен дълъг живот.


 



Send Email