Начало » Статии » Здравословно хранене » Разтоварване след празниците и презареждане за Новата година

Разтоварване след празниците и презареждане за Новата година

Send Email

Коледните и Новогодишни празници са едни от най-очакваните дни в годината. Близки и приятели се събират, атмосферата е празнична, трапезите са отрупани с разнообразни и вкусни ястия и лакомства. Това обаче е и времето в годината, когато най-често прекаляваме с количествата храна, преяждаме, комбинираме несъвместими храни, намаляваме движението. В резултат на това най-често се чувстваме натежали, с по-нисък тонус и енергия.

Детоксикация след празниците

Месец януари е много подходящ за разтоварващ, пречистващ и възстановяващ детокс режим за организма, чрез който отново ще се почувствате енергични и жизнени. Към него трябва да се подходи разумно и според индивидуалното здравословно състояние.

Прочетете още: Детоксикация след празниците

Препоръчваме за тези, които са с по-голямо телесно тегло, да се подложат няколко дни на един от следните разтоварващи режими:

Разтоварване с плодови и зеленчукови сокове

Примерно соково разтоварване:
- сутрин започнете с 2-3 чаши топла вода;
- по желание може да включите и фреш от ½ - 1 лимон, разреден с топла вода;
- следва сок от моркови, зеле и червено цвекло или друг зеленчуков сок по избор;
- след 2-3 часа - плодов сок от един вид плод: портокал, мандарини, грейпфрут или ябълки.
- така редувайте сокове през 2-3 часа до вечерта, като 10-15 мин. преди всеки прием на сок пийте и по 1 чаша топла вода.

Разтоварване с плодове

Плодовото разтоварване може да бъде 2 вида:
- само на плодове, най-добре моно (един вид) плод на прием. През 2-3 часа редувайте по 1 вид плод. Подходящи плодове за разтоварване през януари са: ябълки, мандарини, портокали, грейпфрут, помело, киви и др.
- плодове в комбинация със сокове, като редувате плод и сок през 2-3 часа.

Разтоварване на сокове, плодове и зеленчуци (сурови)

При този вид разтоварване включете сурови зеленчуци, които може да са под формата на салата. Подходящи зеленчуци: моркови, зеле, маруля, спанак, селъри и други по избор. Отново редувайте сок, плод, зеленчуци през 2-3 часа, като завършвате със зеленчуци.

Бележка: За тези, които са по-слаби, анемични и психически неуравновесени, гореизброените разтоварвания могат да са проблемни, особено в този студен период от годината. Те трябва отначало да променят начина си на хранене, като преминат на полуразтоварително, но пълноценно хранене. Ако то се следва за по-дълъг период - 10 до 30 дни, то резултатите ще са много добри.

Примерно меню за разтоварително пълноценно хранене

Сутрин:

Обяд:

Вечеря: Аналогична на обяда, но към салатата се добавят зеленолистни зеленчуци като маруля, спанак, селъри. Вместо десерт може да се хапне малко тиква или сладък картоф.

Друг вид пречистване, особено подходящ за зимния период, е гладуването с житна вода. Житната вода действа като пробиотик, възстановява чревната флора, бързопреходно подкислява организма и като резултат шлаките се разграждат до соли, клетките започват да дишат и да функционират нормално. Вследствие на ферментацията се образуват полезни органични киселини, аминокиселини и ензимни структури, които подпомагат лечебния процес на тялото.

Дори само 1-2 дни гладуване с житна вода, се отразяват изключително благоприятно на организма. Препоръчително е гладуване с житна вода да се прави поне 2 пъти месечно, с последващо захранване на сокове и плодове, за да се изхвърлят солите от организма.

Разтоварването на организма след период на преяждане и консумация на нездравословна храна е задължително, ако желаете да пречистите тялото си. А последващото пълноценно растително хранене ще ви даде жизненост и енергия да водите активен и жизнерадостен живот.

Пожелаваме ви успех със здравето през идната Нова година!

Още интересни статии за зимния сезон от екипа на Vita Rama:

Включете се в Здравословни програми Vita Rama - Зима 2020!
Научете повече -->


 

Свързани публикации

Методи за поддържане на здрава имунна система през зимата

Методи за поддържане на здрава имунна система през зимата

Настъпи сезонът на настинките и грипа. Съответно един от най-често задаваните въпроси е: „Как да повиша имунитета си, за да се предпазя от микроби, от остри и хронични...

  повече »  
Д-р Димитър Пашкулев за "Крилата" на имунната система

Д-р Димитър Пашкулев за "Крилата" на имунната система

Все повече от нас се промъкват, ден след ден, в градския смог - в състояние на хроничен стрес, при един обездвижен начин на живот, с непълноценно хранене и честа употреба на силни лекарства с...

  повече »  


Send Email