Начало » Статии » Здравословно хранене » Разтоварване и презареждане след празниците

Разтоварване и презареждане след празниците

Send Email

Коледните и новогодишните празници са сред най-очакваните дни в годината. Близки и приятели се събират, атмосферата е празнична, трапезите са отрупани с разнообразни ястия и лакомства. Това обаче е и времето в годината, когато най-често прекаляваме с количествата храна, преяждаме, комбинираме несъвместими храни, намаляваме движението. В резултат на това най-често се чувстваме натежали, с по-нисък тонус и енергия.

Детоксикация след празниците

Месец януари е много подходящ за разтоварващ, пречистващ и възстановяващ детокс режим за организма, чрез който отново ще се почувствате енергични и жизнени. Към него трябва да се подходи разумно и според индивидуалното здравословно състояние.

Прочетете още:

Детоксикация след празниците

Ако искате да редуцирате теглото си, ви препоръчваме да спазвате няколко дни един от следните разтоварващи режими:

Разтоварване с плодови и зеленчукови сокове

Примерно соково разтоварване:

Разтоварване с плодове

Плодовото разтоварване може да бъде 2 вида:

Разтоварване на сокове, плодове и зеленчуци (сурови)

При този вид разтоварване включете сурови зеленчуци, които могат да бъдат приготвени на салата. Подходящи зеленчуци са морковите, зелето, марулята, спанакът, селърито и др. Отново редувайте сок, плод, зеленчуци през 2-3 часа, като завършвате със зеленчуци.

За по-слаби, анемични и емоционални хора тези видове детокс могат да са проблемни, особено в този студен период от годината. Те трябва отначало да променят начина си на хранене, като преминат на полуразтоварващо пълноценно хранене. Ако го спазват от 10 до 30 дни, резултатите ще бъдат много добри.

Примерно меню за разтоварващо пълноценно хранене

Сутрин:

Обяд:

Вечеря:

Детокс с житна вода

Друг вид пречистване, особено подходящо за зимния период, е гладуването с житна вода. Тя действа като пробиотик, възстановява чревната флора, бързопреходно подкиселява организма и като резултат шлаките се разграждат до соли, клетките започват да дишат и да функционират нормално. Вследствие на ферментацията, се образуват полезни органични киселини, аминокиселини и ензимни структури, които подпомагат лечебния процес на тялото.

Дори само 1-2 дни гладуване с житна вода се отразяват изключително благоприятно на организма. Препоръчително е този детокс да се прави поне 2 пъти месечно, с последващо захранване на сокове и плодове, за да се изхвърлят солите от организма.

Разтоварването на организма след период на преяждане и консумация на нездравословна храна е задължително, ако желаете да пречистите тялото си. Последващото пълноценно растително хранене ще ви даде жизненост и енергия да водите активен и жизнерадостен живот.

Пожелаваме ви успех със здравето през Новата година!

Прочетете още:

Как да повишим имунитета си 

Зелени суперхрани за повишаване на имунитета

Свързани публикации

Здрава имунна система през зимата

Здрава имунна система през зимата

Настъпи сезонът на настинките и грипа, затова най-често си задаваме въпроса – как да повишим имунитета си, за да се предпазим от микроби, Covid-19, остри и хронични заболявания?...

  повече »  
Д-р Димитър Пашкулев: Начинът на живот и природните продукти са крилата на имунитета

Д-р Димитър Пашкулев: Начинът на живот и природните продукти са крилата на имунитета

Ежедневно сме обгърнати от градски смог и хроничен стрес, приемаме един обездвижен начин на живот, с непълноценно хранене и честа употреба на лекарства със силни странични ефекти. Резултатите...

  повече »  


Send Email