Начало » Статии » Здравословно хранене » Разтоварване след празниците и презареждане за Новата година

Разтоварване след празниците и презареждане за Новата година

Send Email

Коледните и Новогодишни празници са едни от най-очакваните дни в годината. Близки и приятели се събират, атмосферата е празнична, трапезите са отрупани с разнообразни и вкусни ястия и лакомства. Това е и времето в годината, когато най-често прекаляваме с количествата храна, преяждаме, комбинираме несъвместими храни, намаляваме движението. В резултат на това най-често се чувстваме тежки, с по-нисък тонус и енергия.

Месец януари е много подходящ за разтоварващ, пречистващ и възстановяващ режим за организма, чрез който отново ще се почувствате енергични и жизнени. Към него трябва да се подходи разумно и според индивидуалното здравословно състояние.

Препоръчваме, за тези, които са с по-голямо телесно тегло, няколко дни на един от следните разтоварващи режими:

1) Разтоварване с плодови и зеленчукови сокове.
Примерно соково разтоварване:
- сутрин започнете с чаша топла вода;
- по желание може да включите и фреш от ½ - 1 лимон, разреден с топла вода;
- следва сок от моркови, зеле и червено цвекло или друг зеленчуков сок по избор;
- след 2-3 часа плодов сок от един вид плод - портокал, мандарини, грейпфрут или ябълки.
- така редувайте сокове през 2-3 часа до вечерта, като 10-15 мин. преди всеки прием на сок, пийте по 1 чаша топла вода.

2) Разтоварване с плодове.
Плодовото разтоварване може да бъде 2 вида:
- само на плодове, най- добре моно (един вид) плод на прием. През 2-3 часа редувайте по 1 вид плод. Подходящи плодове за разтоварване са: ябълки, мандарини, портокали, помело, грейпфрут, киви.
- плодове в комбинация със сокове, като редувате плод и сок през 2-3 часа.

3) Разтоварване на сокове, плодове и зеленчуци (сурови).
При този вид разтоварване включете сурови зеленчуци, които може да са под формата на салата. Подходящи зеленчуци са: моркови, зеле, маруля, спанак, селъри и други по избор. Отново редувайте сок, плод, зеленчуци през 2-3 часа, като звършвате със зеленчуци.

Бележка: За тези, които са по-слаби, анемични и психически неуравновисени, гореизборените разтоварвания са противопоказни, особено в този зимен и най-вече студен период от годината. Те трябва да променят начина си на хранене, като преминат на разтоварително пълноценно хранене. Ако този вид хранене се следва за по-дълъг период от 10-30 дни, то резултатите ще са много добри.

Примерно меню за разтоварително пълноценно хранене (което задължително препоръчваме за по-слабите и анемични хора):

Сутрин:
а) 1 чаша житна вода;
б) следва, плодов сок от мандарини или портокали;
в) след 30-40 минути: 1 вид плод от следните: банани (добре узрели), ябълки (по-хлебни и обелени), или изкиснати за 15-20 часа домашни сушени плодове, като смокини, сливи или пресни фурми (без добавена захар).

Обяд:
а) салата от леко задушени зеленчуци (да не са сварени, а леко да хрупкат) - зеле, моркови, червено цвекло, гулия и други.
б) основно ястие от 1-2 зърнени безглутенови храни, по избор: елда (зелена), ориз (кафяв), просо (белено), амарант. Тези, които не могат да се заситят, могат добавят добре сварени картофи.

Вечеря: Аналогична на обяда, но към салатата се добавят зеленолистни зеленчуци като маруля, спанак, селъри.

Друг вид пречистване, особено подходящ за зимния период, е гладуването с житна вода. Житната вода действа като пробиотик, възстановява чревната флора, бързо подкислява организма и като резултат шлаките се разграждат до соли, клетките започват да дишат и да функционират нормално. В следствие на ферментацията се образуват полезни киселини, аминокиселини и ензимни структури, които подпомагат лечебния процес на тялото.

Дори само 1-2 дни гладуване с житна вода, се отразяват изключително благоприятно на организма. Препоръчително е гладуване с житна вода да се прави поне 2 пъти месечно, с последващо захранване на сокове и плодове, за да се изхвърлят солите от организма.

Разтоварването на организма след период на преяждане и консумация на нездравословна храна е задължително, ако желаете да пречистите тялото си. А последващото пълноценно растително хранене ще ви даде жизненост и енергия да водите активен и жизнерадостен живот.

Пожелаваме ви успех със здравето през идната Нова година!

Още интересни статии за зимния сезон от екипа на Vita Rama:


 

Свързани публикации

Методи за поддържане на здрава имунна система през зимата

Методи за поддържане на здрава имунна система през зимата

Настъпи сезонът на настинките и грипа. Съответно един от най-често задаваните въпроси е: „Как да повиша имунитета си, за да се предпазя от микроби, от остри и хронични...

  повече »  
Д-р Димитър Пашкулев за "Крилата" на имунната система

Д-р Димитър Пашкулев за "Крилата" на имунната система

Все повече от нас се промъкват, ден след ден, в градския смог - в състояние на хроничен стрес, при един обездвижен начин на живот, с непълноценно хранене и честа употреба на силни лекарства с...

  повече »  


Send Email