Начало » Статии » Здраве » Пълноценното растително хранене може да бъде полезно за всеки през пролетния сезон

Пълноценното растително хранене може да бъде полезно за всеки през пролетния сезон

Send Email

Интервю с Георги Славов, главен специалист-диетолог в Лечебен център Vita Rama, за лечебното хранене и пречистването през пролетния сезон.


1. Г-н Славов, пролетта е в разцвета си. Какво е важно да знаем за храненето през този сезон?

Пролетта е началото на пресните плодове и зеленчуци. Организма започва плавно и постепенно да се настройва към топлия сезон и естествено започва да търси по-пресни, сурови плодове и зеленчуци.

Пресните пролетни плодове – ягодите и черешите започват чак след средата на май месец. Но за сметка на това има достатъчно пресни зеленчуци като маруля, спанак, магданоз, копър, рукола, киселец, репички, моркови, червено цвекло, зеле и други. Тези зеленчуци зареждат организма с голяма част минерали, микроелементи и витамини.

Пресните пролетни плодове и зеленчуци са храните, които всеки задължително трябва да включи в пролетното си меню, като ги консумира под формата на сокове, цели плодове и салати. В общ хранителен план, преминаването за определен или по-продължителен период на изцяло растително хранене ще подпомогне изчистването на огранизма от натрупаните излишни токсини и килограми от зимния период.

2. Какви са вашите съвети за пълноценно здравословно хранене през пролетта, които всеки може да приложи вкъщи?

Пълноценното растително хранене, което прилагаме в Лечебен център Vita Rama , може да бъде полезно за всеки през пролетния сезон. То включва: плодове, зеленчуци, семена, ядки, зърнени и бобови храни. Много е важно тяхното правилно комбиниране и приготовление. Приемайте тези храни в суров вид, приготвени на пара, или готвени без мазнина.
В този период на годината е подходящо да се изключат всички видове концентрирани мазнини, дори и студенопресованите, но в ястията да има овкусяване – малко сол и подходящи подправки. Може да започнете деня с пресен зеленчуков сок, плодове или плодово-зеленчуков шейк; обяд - комбинация от прясна зеленолистна салата със сос от малко семена и ядки, задушени зеленчуци, зърнени и бобови храни; следобедна закуска – препоръчително е ябълки или чай; вечеря – аналогична на обяда. С разнообразието от зърнени и бобови храни като жито, ечемик, лимец, булгур, просо, ориз, царевица, боб, леща, нахут, може да приготвяте традиционни български постни ястия.

Разгледайте рецептите от екипа на Vita Rama тук

3. Според специалистите по хранене, пролетта е подходящ сезон за режими като: разтоварване на организма, пречистване на организма и/или детоксикация. Какво е общото и различното между тях? Какво трябва да знаем, преди да започнем някой от тези режими? Необходима ли е предварителна консултация със специалист?

Пролетният период е много добър сезон за разтоварващи и пречистващи хранителни режими, имайки предвид консумирането на тежки протеинови храни през зимата.

Разтоварването е преминаването към по-лек вид хранене или в нашия случай – пълноценно расително хранене, с цел по-плавно и постепенно пречистване, без стресови моменти за организма.

Пречистването е по-строг вариант на растително хранене, което може да включва само салати и плодове или само плодове, или само сокове, или дори само вода.

Детоксикацията включва и двата режима. Тя е естествен процес в нашия организъм. Когато има пълноценно растително хранене, този механизъм функционира постоянно.

Разбира се, преди да решите да следвате някой от различните видове режими за пречистване, добре е да се консултираме със специалист по лечебно хранене или лекар натуропат, който ще Ви изготви хранителен режим според индивидуалното Ви състояние. Това ще осигури плавно и безрисково пречистване на организма и възстановяване на жизнените сили, както и енергия на организма.

4. Пролетта и лятото са известни още като сезони за диети и отслабване. Вашите съвети за тези, които искат да отслабнат без гладуване, медикаменти и риск за здравето?

Летният климат в България е изключително благоприятен за тези цели. През цялото лято има изобилие от пресни плодове и зеленчуци, плюс много слънце. През този период лесно може да се приложи режим на плодолечение, което е достатъчна гаранция за отслабване. Те зареждат организма и укрепват имунната система на организма.

Преминаването на пълноценно растително високо въглехидратно - ниско мазнинно хранене, за което вече споменах, е другият вариант за естествено отслабване през лятото. По този начин организмът не се стресира, а точно обратното – доставяме всички микроелементи, витамини, минерали и макронутриенти на нашето тяло. За по-добър ефект и по-бързо отслабване, добре е да се изключат всички видове мазнини - както концетрирани, така и семена, ядки, маслини и авокадо.

Прочетете още полезни статии по темата:


4. Лечебен център Vita Rama провежда здравословните си програми: Здраве, Детокс, Отслабване и Жизненост в Емона през лятото. Моля, разкажете ни повече за програмите, както и какво могат да очакват вашите гости?

Ние провеждаме нашите здравословни програми основно и най-дълго време през лятото, поради благоприятните климатични особености в България, за които споменах, както и зарадиизобилието от пресни растителни храни. Това гарантира най-добри и бързи резултати. За поредна година ще предложим на нашите гости цялостна насоченост към здравето, която включва:

Най-голямата мотивация за мен след всяка програма е прогреса, който виждам във всичките ни гости и особено тези, които идват отново и отново... и стават все по-здрави, по-осъзнати.



Send Email