Начало » Статии » Здравословно хранене » Здравословно хранене – плодове и протеини

Здравословно хранене – плодове и протеини

Send Email

Здравословното хранене и живот са източник на здраве, щастие и хармония. За да се храним здравословно, е необходимо да опознаем природата на самите храни, как трябва да бъдат приготвени и кога трябва да бъдат консумирани.

Плодове

Плодовете са най-лесно усвоимите храни. Те имат най-високо съдържание на вода, но не само – чрез тях си набавяме и много витамини, минерали, въглехидрати, аминокиселини и мастни киселини. Никоя друга храна не притежава живителната сила, която се крие в плодовете. Когато ги ядем правилно, те позволяват на тялото да се освобождава от натрупаните токсини. Плодовете съдържат фруктоза, без която мозъкът не може да функционира. Смилането на плодовете и усвояването на полезните им вещества от организма не изисква повече от 1 час.

Плодовете не трябва да се смесват с други храни. Ако се спазва това изискванете, те стават лечебни, но трябва да се приемат на празен стомах. Ако плодовете се ядат след основно хранене, цялата храна започва да гние, ферментира и се превръща в киселина.

Белтъчини

За смилането на белтъчини организмът изразходва повече енергия, отколкото за всяка друга храна. Белтъчините в храната не се усвояват директно, а се разграждат до аминокиселини. Поради тази причина, най-важните съставки са именно те – аминокиселините. Ако ядете редовно плодове, зеленчуци, ядки и кълнове, ще набавяте на организма си всички аминокиселини, които са му необходими, за да образува белтъчините, от които се нуждае. Правилното комбиниране на зърнени и бобови храни допълва нуждата от белтъчини за организма.

Екипът на Център за здравословен живот Vita Rama препоръчва ядките и семената да се консумират сурови и след минимум 12 часа накисване. Така инхибиторите, които пречат за смилането на белтъчините, се разграждат, белтъчините се разпадат до аминокиселини, а въглехидратите – до прости захариди. Те лесно се смилат като самостоятелно хранене, в комбинация основно със зелена салата и добавка от други зеленчуци, или като подправка към салатите преди основното хранене.

Наблегнете на кълновете, които са напълно разграден белтък, превърнат в аминокиселина, хранещ пълноценно всяка една клетка от организма. Откажете се от хляба и хлебните продукти, в които са използвани сода и мая. Маята потиска образуването на витамин В12 в организма и може да доведе до анемия.

Пийте повече зеленчукови сокове сутрин на гладно. Ако приемате някакъв вид лекарства, не е добре да пиете сок от грейпфрут. В зависимост от субстанцията на лекарството, може да се получи натравяне в организма.

Ако консумирате млечни продукти, винаги комбинирайте един вид млечен продукт със зелена салата.

Екипът на Център за здравословен живот Vita Rama е насреща за всичко, от което имате нужда по пътя към здравето и хармонията!



Send Email