Начало » Статии » Здравословно хранене » Здравословно Хранене

Здравословно Хранене

Send Email

Здравословното хранене и живот са източник на здраве, щастие и хармония. За да се храним здравословно е необходимо да опознаем природата на самите храни, как трябва да бъдат приготвени и кога трябва да бъдат консумирани.

Плодове

Плодовете са най-лесно усвоимите храни. Те имат най-високо съдържание на вода и към нея се прибавят витамини, минерали, въглехидрати, аминокиселини и мастни киселини. Никоя друга храна не притежава живителната сила,която се крие в плодовете. Когато плодовете се ядат правилно, позволяват на тялото да се освобождава от натрупаните в него токсини. Плодовете са фруктозата на организма,без която мозъкът не може да функционира. Смилането, усвояванетои асимилирането на плодовете от организмане изисква повече от 1 час. Плодовете не бива да се смесват с други храни. Ако се спазва това изискванете стават лечебни. Затова плодовете трябва да се приемат на празен стомах. Ако плодовете се ядат след основно хранене, цялата храна започва да гние, ферментира и се превръща в киселина.

Белтъчини

За смилането на белтъчини организмът изразходва повече енергия,отколкото за всяка друга храна. Белтъчините в храната не се усвояват директно, а се разграждат до аминокиселини.  Поради тази причина, най-важните съставки са именно те - аминокиселините. Ако ядете редовно плодове, зеленчуци, ядки и кълнове, вие получавате всички аминокиселини, които са нужни натялото ви, за да образува белтъчините, от които се нуждае.Правилното комбиниране на зърнени и бобови храни допълва нуждата от белтъчини за организма.

Ядките и семената се препоръчвада се консумиратсурови и изкиснати минимум за 12 часа. Така инхибиторите,които пречат за смилането на белтъчините,се разграждат, белтъчините се разпадат до аминокиселни, а въглехидратите до прости захариди. Те лесно се смилат като самостоятелно хранене,в комбинация основно със зелена салата и добавка от други зеленчуци,или като подправка към салатите преди основното хранене.

Наблегнете на кълновете,които са напълно разграден белтък превърнат в аминокиселина, който храни пълноценно всяка една клетка от организма. Откажете се от хляба и хлебните продукти, в които са използвани сода и мая. Маята подтиска образуването на Б12 в организма и може да доведе до анемия.

Пийте повече зеленчукови сокове, сутрин на гладно. Ако приемате някакаъв вид лекарства, не е добре да пиете сок от грейпфрут. В зависимост от субстанцията на лекарството може да се получи натравяне в организма.

Ако консумирате млечни продукти винаги комбинирайте един вид млечен продукт със зелена салата.

Съвети за здравословно хранене от екипа на Лечебен център Vita Rama.

Send Email